1. Název
2. Důvod a způsob založení
3. Organizační struktura
4. Kontaktní spojení
4.1. Kontaktní poštovní adresa
4.2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
4.3. Úřední hodiny
4.4. Telefonní čísla
4.5. Čísla faxu
4.6. Adresa internetové stránky
4.7. Adresa e-podatelny
4.8. Další elektronické adresy
5. Případné platby lze poukázat
6. IČ
7. DIČ
8. Dokumenty
9. Žádosti o informace
10. Příjem žádostí a dalších podání
11. Opravné prostředky
Odvolání
Proti rozhodnutí úřadu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti. Odvolání se podává na adrese: Městský úřad Vyšší Brod, Míru 250, 382 73 Vyšší Brod.
Odvolání lze podat pouze písemnou formou. Fyzická osoba uvede v odvolání jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování. Právnická osoba uvede v podání svůj název nebo obchodní firmu, identifikační číslo nebo obdobný údaj a adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování. V odvolání se dále uvede, v čem je spatřeno porušení zákona, čeho se žadatel domáhá a podpis žadatele. Pokud všechny tyto údaje odvolání neobsahuje nebo není podáno písemně, úřad odvolání odloží.
Povinný subjekt předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání. Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání povinným subjektem.
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace /dále jen „Stížnost"/ může podat žadatel,
- který nesouhlasí s vyřízením žádostí odkazem na zveřejněnou informaci,
- kterému po uplynutí lhůty podle odst. 3, 4 předchozí část /viz 10. Příjem žádostí a dalších podání/ nebyla poskytnuta informace a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
- který nesouhlasí s výší úhrady, požadované v souvislosti s poskytováním informací.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam. Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
- doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. d nebo § 17 odst. 3 zákona o svobodném přístupu k informacím,
- uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle odst. 3, 4 předchozí část /viz 10. Příjem žádostí a dalších podání/.
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V dalším se postupuje dle zákona o svobodném přístupu k informacím.
14. Předpisy
14.1. Nejdůležitější používané předpisy
14.2. Vydané právní předpisy
15. Úhrady za poskytování informací
15.2. Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
16. Licenční smlouvy
16.1. Vzory licenčních smluv
16.2. Výhradní licence
20. Informace o zpracování osobních údajů
Informace k ochraně osobních údajů
Podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27.4.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 94/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů – dále jen „Nařízení“)
Správce osobních údajů:
Město Vyšší Brod
ul. Míru 250
382 73 Vyšší Brod
Datová schránka: 7tnbs9d
Telefon: + 420 380 746 537
e-mail: podatelna@mestovyssibrod.cz
Pověřenec pro ochranu osobních údajů:
RES PLUS s.r.o., zastoupený na základě pověření JUDr. Vladimírem Novotným
Vyšný 259
381 01 Český Krumlov
Datová schránka: uvyge2s
e-mail: novotny.res@gmail.com
Pojmy
Subjekt údajů – fyzická osoba, k níž se osobní údaj vztahuje
Osobní údaj – veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě. Identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.
Citlivý údaj – zvláštní kategorie osobních údajů – osobní údaj, který vypovídá o rasovém či etnickém původu, politických názorech, náboženských vyznání či filozofickém přesvědčení nebo členství v odborech, zpracování genetických údajů, biometrických údajů za účelem jedinečné identifikace fyzické osoby a údajů o zdravotním stavu či o sexuálním životě nebo sexuální orientaci fyzické osoby.
Zpracovatel osobních údajů – každý subjekt, který na základě zvláštního zákona nebo z pověření správce zpracovává osobní údaje pro správce. Jedná se zejména o organizace, které spravují informační systémy.
Účel zpracování osobních údajů – činnost, proces či aktivita, pro kterou je nezbytné či účelné osobní údaje subjektu údajů zpracovávat.
Titul zpracování osobních údajů – zákonnost zpracování osobních údajů. Město Vyšší Brod zpracovává pouze osobní údaje, pro které bylo zplnomocněno zvláštním právním předpisem, nebo na základě dobrovolného smluvního ujednání, ve svém oprávněném zájmu, při výkonu veřejné moci nebo při plnění úkolů ve veřejném zájmu anebo na základě svobodného a informovaného souhlasu od subjektu údajů.
Zdroje osobních údajů – fyzická osoba nebo právnická osoba, orgán veřejné moci, agentura nebo jiný subjekt, od kterého jsou osobní údaje získány.
Příjemce osobních údajů – fyzická osoba nebo právnická osoba, orgán veřejné moci, agentura nebo jiný subjekt, kterým jsou osobní údaje poskytnuty.
Zpracování osobních údajů – jakákoli operace s osobními údaji, jako je shromáždění, zaznamenání, uspořádání, strukturování, uložení, přizpůsobení, pozměnění, vyhledávání, nahlédnutí, použití, zpřístupnění přenosem, šíření, seřazení či zkombinování, omezení, výmaz nebo zničení. Automatizované zpracování osobních údajů subjektů ani profilování subjektů Město Vyšší brod nepraktikuje.
Principy zpracování osobních údajů
Správce prohlašuje, že Vaše osobní údaje jsou zpracovávány a chráněny v souladu s Nařízením a dalšími právními předpisy upravujícími ochranu osobních údajů a rovněž s principy stanovenými v Nařízení. Jedná se o tyto principy:
- Zákonnost, korektnost a transparentnost zpracování
- Účelové omezení (zpracování osobních údajů jen pro určité a legitimní účely)
- Minimalizace osobních údajů (dochází ke zpracování osobních údajů pouze v nezbytně nutném rozsahu ve vztahu k danému účelu)
- Přesnost a aktuálnost (organizace dbá na to, aby nepřesné, chybné či neaktuální osobní údaje byly bezodkladně opraveny nebo vymazány)
- Omezené uložení (osobní údaje jsou v organizaci uloženy pod dobu ne delší, než je nezbytně nutné pro účely, pro které jsou zpracovány a dále dle schváleného spisového plánu správce pouze pro účely archivnictví v rozsahu stanoveném příslušnými právními předpisy)
- Integrita a důvěrnost (osobní údaje jsou zpracovávány způsobem, který zajistí jejich náležité zabezpečení pomocí vhodných technických a organizačních opatření před neoprávněným či protiprávním zpracováním a před náhodnou ztrátou, zničením nebo poškozením).
Zpracování osobních údajů
Správce může zpracovávat osobní údaje subjektů údajů na základě následujících právních titulů:
Plnění právní povinnosti
Právní předpis po správci požaduje, aby osobní údaje zpracovával, resp. aby prováděl určitou činnost, pro kterou je zpracování osobních údajů nezbytné. Tento právní titul je u správce, jakožto orgánu veřejné moci, velmi frekventovaný.
Výkon veřejné moci nebo plnění úkolů ve veřejném zájmu
Zpracování je nezbytné pro splnění úkolů prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci. Jedná se například o situaci, kdy je správci dáno určité oprávnění stanovené v právním předpisu.
Plnění smlouvy
Správce zpracovává osobní údaje subjektů údajů pro účely související s provedením opatření přijatých před uzavřením smlouvy nebo plněním smluvních vztahů obou smluvních stran, jedná se např. o zpracování osobních údajů za účelem uzavření nájemní smlouvy.
Oprávněný zájem
Právní titul oprávněného zájmu správce se uplatňuje u takových zpracování osobních údajů, kde převažují legitimní zájmy či práva správce nad zájmy či právy subjektů údajů, a to při zohlednění přiměřeného očekávání subjektů údajů na základě jeho vztahu se správcem. Jedná se například o ochranu majetku správce, života a zdraví zaměstnanců, osob vstupujících do objektů správce.
Ochrana životně důležitého zájmu
V případě, kdy je zpracování nezbytné pro ochranu životně důležitých zájmů subjektů údajů nebo jiné fyzické osoby. Tento právní titul se využije pouze výjimečně v případě přírodních pohrom, nehod, požárů apod.
Souhlas
V případě, že správce zpracovává osobní údaje subjektu pro účely, které nelze zařadit pod účely uvedené výše, může tak činit pouze na základě uděleného platného souhlasu se zpracováváním osobních údajů ze strany subjektu, který je projevem svobodné vůle. Poskytnutí takového souhlasu je dobrovolné, svobodné a nepodmíněné. Udělený souhlas lze kdykoliv odvolat. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který byl dán před jeho odvoláním.
Práva subjektu
Subjekt údajů má právo na následující informace:
- Informace o účelech a právním základu zpracování
- Informace o kategoriích osobních údajů
- Informace o příjemcích nebo kategoriích příjemců, kterým jsou osobní údaje předávány (včetně předávání do třetích zemí a mezinárodním organizacím a s tím souvisejícími zárukami ochrany)
- Informace o plánované době, po kterou jsou osobní údaje uloženy
- Skutečnost, že dochází k automatizovanému rozhodování včetně profilování a informace o použitém postupu a důsledcích takového zpracování
- Konkretizaci oprávněného zájmu správce
- Informace o zdroji, ze kterého osobní údaje pocházejí
V případě, že by správce po dobu zpracování Vašich osobních údajů hodlal Vaše osobní údaje zpracovávat pro jiný účel, než pro který byly poskytnuty, budete o tomto účelů i dalších souvisejících skutečnost vždy předem informován a dále postupováno v souladu s platnou legislativou.
Dále má subjekt údajů právo:
Na informaci, zda jsou či nejsou jeho osobní údaje zpracovávány a na přístup ke svým zpracovávaným osobním údajům.
Opravu nepřesných a doplnění neúplných osobních údajů, které se ho týkají, a to bez zbytečného odkladu.
Výmaz osobních údajů, které se ho týkají, a to bez zbytečného odkladu („právo být zapomenut“) v případech, kdy:
-
Osobní údaje již nejsou pro dané účely potřebné,
-
Subjekt údajů odvolá souhlas, na jehož základě byly osobní údaje zpracovávány a neexistuje žádný další právní důvod zpracování,
-
Subjekt údajů vznese námitky proti zpracování a neexistuje žádné převažující oprávnění důvody pro zpracování,
-
Osobní údaje byly zpracovány protiprávně,
-
Osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti,
-
Pokud osobní údaje byly zpracovány v souvislosti nabídkou služeb informační společnosti přímo dítěti do věku 16 let.
Na omezené zpracování, a to v následujících případech:
-
Jestliže popíráte přesnost osobních údajů, a to na dobu potřebnou k tomu, aby správce mohl přesnost osobních údajů ověřit,
-
Zpracování je protiprávní a subjekt údajů odmítá výmaz osobních údajů a žádá místo toho o omezení jejich použití,
-
Správce již osobní údaje nepotřebuje pro účely zpracování, ale subjekt údajů je požaduje pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků,
-
Jestliže jste již vznesl námitku proti zpracování v případě zpracování v oprávněném zájmu správce či třetích osob, dokud nebude ověřeno, zda oprávněné důvody správce převažují nad oprávněnými důvody subjektu údajů.
Na získání osobních údajů, které se ho týkají ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu a na předání těchto údajů jinému správce (právo na přenositelnost) v případě, že je zpracování založeno na souhlasu či smlouvě a zároveň probíhá pouze automatizovaně.
Podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů-
Právo vznést námitku proti zpracování, pokud se zpracování osobních údajů zakládá na oprávněném zájmu správce nebo zpracování ve veřejném zájmu.
Právo subjektu údajů lze uplatňovat několika způsoby:
- Osobně na pracovišti správce po ověření totožnosti subjektu.
- Písmeně poštovní zásilkou na adrese správce nebo pověřence, kde podpis subjektu musí být úředně ověřen.
- E-mailem správci nebo pověřenci, kde musí být elektronický podpis opatřený kvalifikovaným certifikátem.
- Datovou schránkou
21. Rejstříky